fizikalna terapija
Naslovnica Prehrana Gastritis - prehrana kod gastritisa i žgaravice

Gastritis – prehrana kod gastritisa i žgaravice

Gastritis najčešće nastaje kao posljedica neredovite i nezdrave prehrane. Prekomjerna kiselina u želucu uzrokuje neugodu i može se vratiti u jednjak.

Rezultat su žgaravica i neugoda u prsima. Kako se neke namirnice teže probavljaju dajemo upozorenje na sljedeće obroke koji mogu pogoršati smetnje žgaravice.

Kako spriječiti gastritis/žgaravicu?

U trenucima pojave žgaravice svakako treba izbjegavati: salate od sirovog povrća (krastavac, luk, rotkva, paprika). Salate pripremajte sa limunom umjesto sa octom. Ponekada previše tekućine razrjeđuje probavne sokove kako bi što bolje probavili određenu hanu pa pomaže i čaša vina.

Začinjena hrana (curry, čili, biber) izaziva žgaravicu. Isto tako masna hrana ili pržena hrana jer stimulira izlučivanje kiseline u utrobi. Jaki čajevi i kava ometaju probavu, naročito ako se piju uz obrok.

Zajedno sa alkoholom nadražuju želudac, dok gazirana pića uzrokuju vjetrove. Nezrelo voće bogato pektinom otežava probavu. Sir, posebno masni sirevi, zbog visokog udjela masnoća usporavaju probavu stoga se ne preporučuju jesti u kasnim večernjim satima.  

Paprena metvica, kava, alkohol, umak od rajčice, senf i čokolada te pušenje i kasni veliki obroci izazivaju žgaravicu. Od sokova svakako izbjegavajte juice od naranče, a od voća citrusi stvaraju najveće smetnje.

Kako si pomoći ako patite od gastritisa?

Ukoliko ste pogođeni ovim velikim poremećajem potrebno je izbjegavati velike teške obroke. Jede se po malo, više puta na dan. Ukiseljeno povrće, ocat, pržena i masna hrana, alkohol, kava, pogoršavaju simptome žgaravice.

Šaka badema kratkotrajno dovodi do poboljšanja simptoma žgaravice.

Minerali igraju značajnu ulogu u borbi protiv žgaravice!!! Soda bikarbona (1 žlica) u čaši vode neutralizira želučanu kiselinu. Kalcij vrlo uspješno uklanja kiselinu, stoga se preporučuju piti jogurti koji ujedno sadrže i korisne bakterije neophodne za pravilnu probavu. Magnezij uklanja višak kiseline, stoga možete konzumirati i vodu obogaćenu magnezijem. Isto tako je vrlo bitan unos cinka.

Čajevi i biljne kombinacije

Čajevi se preporučuju piti mlaki, a ne vrući jer oni pogoršavaju simptome. Bosiljak ublažava simptome žgaravice i nastanak plinova. Kućna mješavina također može biti pripremljena od šalice vode, 1 žlice anisa i žlice meda. Preporučuje se piti 3x dnevno kako bi smanjili kiselost u želucu. Isto tako se može pripremiti mješavina 1 i 1/2l vode i žlica kima koja se pije tijekom dana. Sa dodatkom anisa i komorača ova mješavina ima još bolje djelovanje. Komorač i kim je čak poželjno žvakati nakon svakog obroka.

Odlična je kombinacija klinčića, cimeta i đumbira, preporučuje se popiti 3x dnevno.

Nadalje ružmarin, kadulja, metvica, komorač, estragon i kopar pomažu u probavi i na taj način olakšavaju simptome žgaravice.

Prije obroka se preporučuje popiti voda pripremljena sa peršinom, čičkom, maslačkom, sa dodatkom ili bez hmelja ili matičnjaka (ovisno jeste li pod stresom).

Začini mogu pomoći kod gastritisa

Dodajte ružmarin u jelo, potočarke ili artičoke jer upravo ove gorke biljke potiču proizvodnju sokova jer stimuliraju proizvodnju hormona gastrina. Od namirnica za smirenje žgaravice preporučuje se konzumirati jabuka, kupus, mrkva, maslinovo ulje, jaja, peršin jer imaju antacidna svojstva.

Izbalansirana hrana – bjelančevine i kompleksni ugljikohidrati mogu suzbiti mučnine. Vrlo je važan unos vlakana iz  cjelovitih žitarica i kuhanog povrća. Od voća se preporučuje pojesti barem 1 banana dnevno.

Ne piti više od 1 čaše vode nakon obroka. Hranu jesti svaka 4 sata.

Kako bi vi bili upravo ta osoba sa što manjim smetnjama žgaravice neophodno je redovito vježbati i održavati čvrsti tonus mišića. Joga je jako dobro rješenje.

Sandra Marić Bulat, nutricionist

5,752FansLike
32FollowersFollow
2FollowersFollow

Popularno

Bolovi u križima – lumbalnom dijelu

0
Bolove u križima - lumbalnom dijelu kralježnice osjetili smo gotovi svi. Ponekad traju par dana, a nekada nas izbace iz pogona i duži...
Fizikalna terapija Filipović i Bosnar