Lokomotorni sustav, brza lokomotiva sa 206 kostiju na sat

Lokomotorni sustav

Da bismo bolje razumjeli, a i prepoznali poremećaje lokomotornog sustava i mehanizme njihovog djelovanja pogledajmo prvo što je to lokomotorni sustav.

Što je to lokomotorni sustav?

Lokomotorni sustav sastoji se od ljudskog skeleta (koji uključuje kosti, ligamente, tetive i hrskavice) te pripadajuće mišiće. Daje tijelu osnovnu strukturu i sposobnost kretanja. Uz strukturnu ulogu, veće kosti sadrže koštanu srž, mjesto stvaranja krvnih stanica. 

Također, kosti su mjesto skladištenja kalcija i fosfata. Proučavanje skeleta u medicinskoj znanosti naziva se osteologija, a disciplina koja bavi bolestima tog sustava je ortopedija.

Bolesti lokomotornog sustava

Postoji niz različitih bolesti koje mogu zahvatiti lokomotorni sustav: upale zglobova (artritisi), degenerativne promjene intevretebralnog diska (diskopatije), degenerativne bolesti kralježnice (spondiloza), upala tetiva, tetivnih ovojnica i mišića, bolna stanja kralježnice, displazija kuka, sportske ozljede…

Prateći te osnovne stavke o prirodi ponašanja lokomotornog sustava ,koji nebi bio moguć bez mišićnog veznog tetivnog-sustava, koji uvelike omogućuje pokretljivost i aktivnost koje svakodnevno činimo i provodimo, dolazimo do sljedećeg pitanja: što to hrani naše kosti? Što one trebaju da bi ispravno funkcionirale? 

Jer, svaki živi sustav kako u tijelu tako i izvan njega se ‘napaja’ nečem da bi živio i bio aktivan, ali što to uništava i onesposobljava naše kosti da ispravno funkcioniraju?

Krenimo iz početka, mnoge fiziološke komponente (kao razina glukoze u krvi, tjelesna temperatura,  pH krvi itd.) moraju se održavati u uskim granicama ravnoteže kako bi se održalo zdravlje. Svaka stanica u tijelu ima svoju homeostazu dakle ono za čime svi težimo a to je zdravlje, homeostaza je stanična stabilnost, tema fiziologije je ona o homeostazi, održavanju stabilnog unutrašnjeg okruženja unatoč vanjskim flaktuacijama. Zaista, primarna funkcija mnogih organskih sustava jest održavanje homeostaze (zdravlja).

Na primjer, mokraćni sustav pomaže kontroliranju količine vode u organizmu kao i održavanje pH vrijednosti krvi i različitih otpadnih produkata, te upravlja metaboličkim procesima, a krvožilni sustav osigurava tkivima stalnu opskrbu kisikom i hranjivim tvarima i otklanja štetne produkte. Ako tome pridodamo, recimo, redovito vježbanje određenih korisnih vježbi mi već umanjujemo odnosno pomažemo tijelu da ispravno funkcionira i očisti se od štetnih nametnika-toksina. Ali što to remeti funkciju naših kostiju? Odgovor je to koji muči svakog ortopeda.

Makrobiotika nudi odgovore, sustavom fiziognomike i utjecajnog promatranja prirode i čovjeka kroz dugi niz godina i počinje prepoznavati shvaćati zašto se poremećaji događaju i čini sve kako bi dovela cijeli organizam u optimalno stanje- zdravlje, a ne samo dio.  

Kako je u makrobiotici uvijek nekako aktualna ona strana ljudskih rasprava ‘što smijem jesti,  a što ne’ naveo bih sljedeće: makrobiotika ne zabranjuje ni jednu namirnicu, nego samo sugerira ili savjetuje koje su to namirnice zaista dobre i potrebne ljudskom organizmu  da bi postigao dobro zdravlje a da se pri tom ne naštetio nikome.

Namirnice koje slabe i oštećuju lokomotorni sustav (koštani sustav) jesu:

  • šećer
  • mlijeko i mliječni proizvodi
  • gazirana i negazirana pića (recimo Coca cola i tzv. energetske ‘bombe’ napitci!)

Namirnice koje mogu pomoći u ozdravljenju lokomotornog sustava jesu:

  • svježe zeleno povrće – brokula, kupus, kelj, rikola itd…
  •  (napitci..)
  • tofu sir (ima 5 puta više kalcija od mlijeka i minerala!)
  • smeđa riža i proso – žitarice bogate kalcijem i željezom
  • spirulina alga i zelena magma –  snažani dodaci prehrani bogati mineralima i vitaminima, aminokiselinama, klorofilom, enzimima, za podržavanje  zdravlja
  • umeboshi šljiva – japanska šljiva kiselog oskusa –  koristi se u tradicionalnoj kineskoj medicini kao i lijek: čisti organizam i alkalizira krv, ubija mikrobe čak i crijevnu tuberkulozu, bakterije i infekcije, odličan čistač i obnavljač jetre i bubrega
  • bioastin – odličan dodatak prehrani  za koštano mišićni sustav i upale, posebice artritis i upale mišića i zglobova zbog čega se preporučuje i sportašima,  štiti i srce i krvne žile te snižava razinu kolesterola, snažan antioksidans

Terapijski pristup

Lokomotornom sustavu možemo pomoći i sljedećim terapijama kao što su: shiatsu, Yumeiho, japanska terapija (odlična i postiže zadivljujuće rezultate baš za koštani sustav), fizioterapija, akupunktura, i razne stručne vježba koordinacije, motorike i dinamike povlačenja i istezanja koštano mišićne strukture i zglobova.

Time se mogu pridodati i tradicionalne vježbe i sustavi:

YOGA

Yoga je drevna znanost prirodnog življenja. Brojna znanstvena istraživanja potvrđuju učinkovitost yoge na zdravlje duha i tijela.

Yoga vježbe jačaju lokomotorni sustav, uravnotežuju funkcije metabolizma, imunog i živčanog sustava, poboljšavaju cirkulaciju svih tjelesnih tekućina, povoljno djeluju na dišni, probavni i mokraćno spolni sustav, neutraliziraju umor, napetosti i stres te unapređuju mentalno zdravlje. Redovnim vježbanjem yoge tijelo postaje pomlađeno, lijepo, skladno, gipko i snažno. Duh postaje staložen, sretan, vedar, pun entuzijazma, hrabar i odlučan.

Yoga budi životnu energiju i život čini življim.

Do-In- sustav vježbi

stare kineske vježbe za postizanje optimalnog kapaciteta zdravlja putem energetskog sustava, vodeći tim putem poboljšavamo i jačamo i fizičko tijelo te ga potičemo da ostvari svoje prvobitno stanje a to je ZDRAVLJE!