fizikalna terapija
NaslovnicaBolestiPHS sindrom - sindrom bolnog ramena

PHS sindrom – sindrom bolnog ramena

PHS sindrom – sindrom bolnog ramena (periarthritis humeroscapularis) jedan je od dosta neugodnih i bolnih sindroma koje zahvaća mišiće ramenog zgloba. Rame je naš najpokretljiviji zglob, u njemu se može javiti bol i smanjenje funkcije zbog različitih upalnih i degenerativnih promjena u mekim tkivima područja ramena.

PHS sindrom, kada i kod koga nastaje

Sindrom bolnog ramena se najčešće javlja nakon 40-te godine života podjednako kod žena i muškaraca. Ponekad se bolni sindrom javlja bez uočljivog razloga. Vrlo često dolazi do odlaganja kalcijevih soli u području tetiva mišića ramena (m.supraspinatus) na kojoj postoje degenerativne promjene ili lezije. Maksimum boli kod pacijenata sa sindromom bolnog ramena nastaje pri odmicanju nadlaktice od tijela od 70 do 120° tj. kad dođe do kontakta sa  akromionom, pa se bol širi u mišić supraspinatus prema velikom tuberkulumu humerusa i zglobnoj čahuri za koju je mišić srastao. Kalcijeve soli odložene u tetivi supraspinatusa mogu dospjeti u subdeltoidnu burzu i izazvati akutnu upalu koja nastaje naglo, često noću, s jakom boli i potpuno ograničenim pokretom u ramenu.

Dijagnostika kod PHS sindroma

Pacijent drži ruku uz tijelo te mu i najmanji pokret izaziva bol.

Potrebno je učiniti dijagnostičke pretrage da bi mogli odrediti pravu dijagnozu (UZV ramena i RTG). U akutnoj fazi bolesti primjenjuje se krioterapija. Ruku pacijent mora postaviti u položaj abdukcije tj. od tijela podmetanjem jastuka između prsnog koša i nadlaktice.

Istovremeno se mogu davati određeni lijekovi koji imaju protuupalno i analgetsko djelovanje.

Nakon tjedan dana primjene takve terapije bolovi se u većini slučajeva smanjuju i treba što prije započeti sa fizikalnom terapijom.

Fizikalna terapija kod PHS sindroma

Od postupaka fizikalne terapije preporuča se laserinterferentne struje, udarni val i vježbe razgibavanja radi povećanja opsega pokreta te istezanje i jačanje mišića.

U većini slučajeva nakon 10-15 dana primjene takve fizikalne terapije došlo je do potpunog oporavka. Vrlo je važno da pacijent naučene vježbe svakodnevno provodi kod kuće.

Marija Hrustić, fizioterapeut

Pratite nas

Fizikalna terapija Filipović i Bosnar

Popularno

Interferentne struje – elektroterapija

Interferentne struje nastaju iz dviju sinusoidnih izmjeničnih struja koje se preklapaju u intenzitetu, fazi i frekvenciji. Interferencija se događa u tkivima u dubini, a...
blank

Prijava na Newsletter

Prijavi se i budi u tijeku sa najboljim akcijama i najnovijom ponudom.

Unesite svoju e-mail adresu u polje ispod