Bolovi u križima – lumbalnom dijelu

Bolovi u krizima

Bolove u križima – lumbalnom dijelu kralježnice osjetili smo gotovi svi. Ponekad traju par dana, a nekada nas izbace iz pogona i duži period. Studije pokazuju da su rad na posturi tijela i vježbanje najbitnije stvari koje možemo napraviti kako bi smanjili bolove u doljnjem dijelu kralježnice. Održavanjem mišićne snage, gibljivosti i posture prevenirati ćemo pojavu bolova.

Pogledajte nekoliko jednostavnih vježbica kojima možete pozitivno utjecati na vašu kralježnicu:

  1. Legnite na trbuh, ostanite u tom položaju nekoliko sekundi i dišite normalno
  2. Ležeći na trbuhu oslonite se na laktove. Ostanite u tom položaju nekoliko minuta. Dišite normalno.
  3. Ležeći na trbuhu ispružite laktove i oslonite se na ruke. Ostanite u tom položaju nekoliko sekundi, zatim se vratite u početni položaj (ležeći). Prilikom podizanja ramena izdahnite. Bitno je da u krajnjem podignutom položaju kukovi ostanu na podlozi bez podizanja.
Vježba istezanja kod bolova u kralježnici – prije provođenja vježbi obavezno se savjetujte sa fizioterapeutom!

Posturalna korekcija – Zapamtite da je jedan od najčešćih uzroka nastanka bolova u donjem dijelu kralježnice dugotrajno sjedenje. Ukoliko na poslu dugo sjedite, pokušajte svakih 2 sata malo prošetati i razgibati se. Uzmite mali jastučić koji možete položiti iza leđa i na taj način dodatno pomoći svojoj kralježnici.

Ove vježbice možete ponavljati nekoliko puta dnevno.