Besplatna dostava za narudžbe iznad 500 kuna
Besplatna dostava za narudžbe iznad 500 kuna
fizikalna terapija
Naslovnica Prehrana Sto je pravilna prehrana

Sto je pravilna prehrana

Planiranje prehrane podrazumijeva sastavljanje plana o vrsti namirnica i obroka za jedan ili više dana prema energetskim i prehrambenim potrebama korisnika, primjenjujući prehrambene standarde.

Prehrambeni standardi predstavljaju preporučeni dnevni unos energije, hranjivih i zaštitnih tvari neophodnih za održavanje fizioloških funkcija organizma i zdravlje pojedinca. Jedite u skladu sa svojim prehrambenim potrebama

Pravilna prehrana mora zadovoljavati nekoliko temeljnih postavki:

  • sadržavati dovoljne količine energije, svih potrebnih prehrambenih i zaštitnih tvari u skladu s prehrambenim potrebama pojedinca ili populacijske skupine;
  • osigurati uravnotežen odnos krutih i tekućih namirnica koje su lako probavljive;
  • osigurati osjećaj sitosti i zadovoljstva nakon uzimanja obroka.

Umjerenost je zlatno pravilo. Jedenje u umjerenim količinama, kombinirano s umjerenom tjelesnom aktivnosti je najbolji izbor za svakoga.

Redovna tjelesna aktivnost i uravnotežena prehrana pomažu ljudima da ostanu u dobroj formi i zdravi.

Prilikom planiranja prehrane treba voditi računa da se u dnevni plan obroka uključe raznovrsne namirnice iz svih skupina namirnica kako bi se osigurao potreban unos svih prehrambenih i zaštitnih tvari.

Radi fizioloških procesa probave potrebno je hranu raspodijeliti u nekoliko obroka dnevno, u razmaku od tri do četiri sata. Treba naglasiti važnost prvog jutarnjeg obroka.

Preporučljivo je da se dnevni unos energije raspodijeli prema niže navedenim omjerima:

Zajutrak i doručak

 oko 1/3 dnevnog energetskog unosa

Ručak

 oko 1/3 dnevnog energetskog unosa

Užina i večera

 oko 1/3 dnevnog energetskog unosa

SPECIFIČNOSTI PREHRAMBENIH POTREBA POJEDINIH SKUPINA

Svako razdoblje života ima svoje specifičnosti, stoga je potrebno voditi računa kako bi se osiguralo upravo onoliko energije, prehrambenih i zaštitnih tvari koliko je potrebno. Takvu prehranu nazivamo pravilnom prehranom.

4-5 OBROKA DNEVNO2 OBROKA DNEVNO
Stablizira razinu šećera u krvi Razina šećera u krvi oscilira
 Poboljšava koncentraciju Slaba koncentracija
 Doprinosi budnosti i dobrom raspoloženju Osjećaj umora i nevoljkosti
Pravilna prehrana

7,930FansLike
32FollowersFollow
2FollowersFollow

Popularno

Vježbe za jutarnje razgibavanje – prikaz 10 vježbi

0
Vježbe za razgibavanje iznimno su bitne za održavanje mobilnosti i fleksibilnosti lokomotornog sustava. Fleksibilnost, mobilnost i snaga mišića potrebna nam je da bi svakodnevne...
Fizikalna terapija Filipović i Bosnar

Prijava na Newsletter

Prijavi se i budi u tijeku sa najboljim akcijama i najnovijom ponudom.

Unesite svoju e-mail adresu u polje ispod