Sto je pravilna prehrana

Zdrava prehrana

Planiranje prehrane podrazumijeva sastavljanje plana o vrsti namirnica i obroka za jedan ili više dana prema energetskim i prehrambenim potrebama korisnika, primjenjujući prehrambene standarde.

Prehrambeni standardi predstavljaju preporučeni dnevni unos energije, hranjivih i zaštitnih tvari neophodnih za održavanje fizioloških funkcija organizma i zdravlje pojedinca. Jedite u skladu sa svojim prehrambenim potrebama

Pravilna prehrana mora zadovoljavati nekoliko temeljnih postavki:

  • sadržavati dovoljne količine energije, svih potrebnih prehrambenih i zaštitnih tvari u skladu s prehrambenim potrebama pojedinca ili populacijske skupine;
  • osigurati uravnotežen odnos krutih i tekućih namirnica koje su lako probavljive;
  • osigurati osjećaj sitosti i zadovoljstva nakon uzimanja obroka.

Umjerenost je zlatno pravilo. Jedenje u umjerenim količinama, kombinirano s umjerenom tjelesnom aktivnosti je najbolji izbor za svakoga.

Redovna tjelesna aktivnost i uravnotežena prehrana pomažu ljudima da ostanu u dobroj formi i zdravi.

Prilikom planiranja prehrane treba voditi računa da se u dnevni plan obroka uključe raznovrsne namirnice iz svih skupina namirnica kako bi se osigurao potreban unos svih prehrambenih i zaštitnih tvari.

Radi fizioloških procesa probave potrebno je hranu raspodijeliti u nekoliko obroka dnevno, u razmaku od tri do četiri sata. Treba naglasiti važnost prvog jutarnjeg obroka.

Preporučljivo je da se dnevni unos energije raspodijeli prema niže navedenim omjerima:

Zajutrak i doručak

 oko 1/3 dnevnog energetskog unosa

Ručak

 oko 1/3 dnevnog energetskog unosa

Užina i večera

 oko 1/3 dnevnog energetskog unosa

SPECIFIČNOSTI PREHRAMBENIH POTREBA POJEDINIH SKUPINA

Svako razdoblje života ima svoje specifičnosti, stoga je potrebno voditi računa kako bi se osiguralo upravo onoliko energije, prehrambenih i zaštitnih tvari koliko je potrebno. Takvu prehranu nazivamo pravilnom prehranom.

4-5 OBROKA DNEVNO2 OBROKA DNEVNO
Stablizira razinu šećera u krvi Razina šećera u krvi oscilira
 Poboljšava koncentraciju Slaba koncentracija
 Doprinosi budnosti i dobrom raspoloženju Osjećaj umora i nevoljkosti
Pravilna prehrana